неділя, 19 лютого 2017 р.

Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за уявою на тему «Пригоди краплинки води»

Мета: вчити учнів складати казку за уявою; збагачувати словниковий запас; розвивати уяву, вміння фантазувати; виховувати любов до природи.
Обладнання. Малюнок.

Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок –
Починаємо урок.
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда
— Які бувають казки?
— Чим казка відрізняється від оповідання?
— А про що буде казка, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
 Робота над загадкою
Я і хмара, і туман,
 І струмок, і океан,
І літаю, і біжу,
І замерзнуть можу! (Вода)
-         Ця загадка ще й демонструє властивості води. Давайте їх згадаємо.
— А ще, у давнину, коли довго не було дощу, люди виходили на подвір’я і закликали дощик.
Іди, іди, дощику,
Зварим тобі борщику
У зеленім горщику.
Мені — каша,
Тобі — борщ,
Щоб рясніший ішов дощ.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку
   Ми не дарма згадали все, що знали про воду. Бо наша сьогоднішня гостя краплинка води. Вона розповість нам про свої пригоди.
ІV. Робота за малюнком
-         Хто зображений на малюнку? (Жучок і краплинка)
-         Про що вони можуть розмовляти? (Про пригоди краплинки)
-         Про що може розповісти краплинка? (Учні не відповідають на це запитання. Кожен думає, що ж може розповісти краплинка води)
Фізкультхвилинка
Раз-два — всі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П'ять, шість — на воді
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім — що є сили
Всі до берега поплили,
Дев'ять, десять — обтрусились
І за парти опустились.
V. Робота над складанням казки «Пригоди краплинки води»
1. Самостійна робота
— Тепер ви візьмете зошити і запишете складену вами пригоду краплинки води. Вголос ніхто нічого не промовляє, щоб не було однакових пригод.
2. Зачитування складених казок.
VI. Підсумок уроку
- Ми на уроці…
- Мені сподобалося…
- Я мамі чи татові розповім…
VІІ. Домашнє завдання.

Придумати ще одну неймовірну пригоду краплинки води.

Немає коментарів:

Дописати коментар