неділя, 4 грудня 2016 р.

Екологічний ранок «Збережи джерело життя» 4 клас


Сцена святково прибрана. Кругом дерева, кущі, озеро з рибками.
Вчитель.
-         Вода. В неї немає ні смаку, ні кольору, її не можна описати. Нею насолоджуються, не бачачи її. Вона саме життя, найбільше багатство на світі.
Бруднуля.
-         Що я чую за дурниці!
Що вода найбільший скарб?
Ех, почули б це синиці.
Посміявся б, навіть, краб.

Учень.
-         Ти говориш щось не те,
Не туди тебе несе.
Мабуть, зовсім ти не вчишся –
Краб же у воді живе.
А ти хто?
Бруднуля.
-         Я Бруднуля Бруднулькін.
Знаменитий неуважний.
Вранці я сорочку взяв
Руку всунув у рукав.
Але що за плутанина?
Не рукав то, а штанина.
Але то і не важливо –
Головне, що так красиво!
Учень.
-         А ти сьогодні умивався?
Бруднуля.
-         За це діло я не брався.
Я ж вам кажу, що вода –
То найбільшая біда!
Учень.
-         Ти, Бруднулькін, не правий,
Вода потрібна всім на світі.
Чи то могутній дуб старий,
Чи розмаїття гарних квітів.
Вода потрібна і пташкам,
Великим і малим тваринам.
І життя не буде там,
Де кінчиться вода студена.
Бруднуля.
-         Та неправда це усе!
Даремно я тут говорив!
А щоб довести свою правду
Бруднульську партію створив.
1 Бруднуля.
-         Всі кажуть, що вода потрібна.
Та подивіться навкруги –
В якому руслі річка бідна,
У сміттю всі береги.
2 Бруднуля.
-         І струмків уже не видно.
Не потрібні людям, видно,
Дзвінкі, чистесенькі струмки.
3 Бруднуля.
-         А потім вся вода стікає
У краники в будинки наші.
Обличчя нею ми вмиваєм,
А мама варить супи й каші.
Бруднуля.
-         Ні, дякую сердечно вам –
Та вийшов висновок тут сам.
Вода на світі не потрібна,
Бо це ні золото, ні срібло.
Ромашка.
-         Партія у вас хороша
І ти справжнісінький герой.
Та тільки є одна помилка,
Висновок у вас не той!
Забруднена вода довкола –
Її потрібно захищать!
І не казать, що не потрібна,
А берегти і очищать.
Щоб доказать, що все це правда –
Ми на екскурсію підем.
Подумаєм про роль води.
Ну що в дорогу?
Бруднулі.
-         Ми ідем!
Приходять у березовий гай. 4 берізки ведуть хоровод.
1 Берізка.
-         Ой, у мене, у берізки
Білая кориця.
Вичесані кіски –
Любо подивиться.
2 Берізка.
-         Ой, у мене, у берізки
Чобітки юхтові
І сережки золотисті
У кудрях шовкових.
3 Берізка.
-         А на грудях – вишиванка
Мережана, біла.
Усміхнуся я легенько,
Як дівчина, мило.
4 Берізка.
-         Ось уже й весна надворі
Оживемо ми усі.
Станем гарні, білокорі
Наче вмиті у росі.
Барвінок.
-         Здрастуйте берізоньки
Подружки лісові.
Ви як яскраві зіроньки,
І люблять вас усі.
Бруднуля.
-         І що у них такого,
Що люблять їх усі?
1 Берізка.
-         Якщо так, гостріше слух,
Притаїть на хвильку дух.
Хто з вас пив з берізки сік?
В цьому напої – цінний лік.
2 Берізка.
-         Від півдюжини недуг,
І кров нашу профільтрує,
І легені підлікує.
3 Берізка.
-         Згладить виразки глибокі
І понизить жар високий.
А березові бруньки
Й молодесенькі листки
Вам дають настій відмінний
У якому вітаміни.
Бруднуля. (ходить кругом берізки)
-         Берізонько, берізонько,
Ти мавко лісова.
Корисна ти і гарна.
До чого ж тут вода?
4 Берізка.
-         З води берем ми силу
Дає життя вона.
Якщо б вода пропала –
Сумна була б Земля.
Барвінок.
-         Дерева повсихали б,
Пропали би квітки.
Травиця вся зів’яла.
Як же ж без води?
Вибігає мишка.
Мишка.
-         Про що мова тут іде?
Можна тут у вас присісти?
Без рослин ми пропадем,
Бо не буде що нам їсти.
Дуже любим корінці,
Вони такі в дерев свіженькі.
І пшеничку полюбляєм –
Ці зерняточка смачненькі!
Лисичка.
-         Що чую я? Помруть мишата?
Що ж тоді я їсти буду?
А як помруть ще й зайченята…
Я подам на вас до суду!
Ведмідь.
-         Нам теж не буде чого їсти.
І що, ми тоже помремо?
Дозвольте десь отут присісти,
Бо щось мені уже й не то!
Учень.
-         Ох, сумно буде на Землі.
Не буде дощику, ні снігу.
Не будуть линути пісні.
Не буде радості і сміху.
Бруднуля.
-         Дивіться, бо розплачусь я.
О, яка страшна картина.
Невже загине вся Земля?
І всюди буде лиш пустиня?
Барвінок.
-         Тобі багато показали
І багато розказали.
Тепер подумай про все сам
І висновки ти скажеш нам.
А поки думає Бруднуля
Розважимося трохи ми.
Учень.
-         У лисиці стільки рогів,
Скільки пальців убджоли.
Вчитель.
-         Я бачу, що учні уже почали жартувати. Тоді пропоную декілька жартівливих задач.
-         Скільки хвостів у п’яти дроздів?
-         Скільки носів у чотирьох собак?
-         Скільки вушок у трьох мишок?
-         Скільки крил у павука?
-         Ось ще одна є гра
Вона й серйозна і смішна.
Уважні будьте ви усі.
Вона зветься «Так чи ні»
-         Скажіть, співає сом пісні? Чи вміє плавати гусак?
-         Чи може стати у вогні вода холодним льодом?
-         Скажіть мені, червоний мак в січневу пору квітне?
-         А крокодил букет на дні з лілей зібрати може?
-         Чи може вище гір літак у вишину злетіти?
-         А візерунки на вікні мороз малює взимку?
-         Чи правда, діточки, що рак, коли повзе, то задки?
-         Ріка біжить в долині. Чи є у неї ноги?
-         А чи буває сон у сні? Чи правда це, що вовк усмак наївся груш і яблук?
-         Насамкінець, скажіть мені, весела гра у «Так чи ні»?
-         Трохи ми порозважались,
Трішечки уже й погрались.
Вода потрібна на Землі.
А чи ви любите її?
1 Учень.
-         Коли велика спека влітку
І гратись вже немає сил.
Щодуху я біжу у річку,
Неначе в мене пара крил.
А вода мов розуміє –
Хвильками ніжно обійма.
І зразу я стаю бадьорий.
Найкращий друг мій – це вода!
2 Учень.
-         А я люблю, коли узимку
Сніжок лапатий випада.
Кататися на санях й лижах.
В дворі вже й баба снігова.
3 Учень.
-         А як приємно прогулятись
Під теплим дощиком весною.
І взагалі, дружити треба
Із чарівницею водою.
4 Учень.
-         А яка краса уранці,
Коли роса блищить на квітах.
Вона то схожа на сльозини,
То на перлини й самоцвіти.
5 Учень.
-         Як прогримить гроза у небі,
З’являється веселка там!
Та хіба ж це не красиво?
Бруднуля, ну подумай сам.
Пісня «А вже ясне сонечко»
Вчитель.
-         А що цікавого можете сказати про воду ви?
6 Учень.
-         Вода фотографує. Вода дзеркало. У воді відбивається, як хороше, так і зле. Часто в сім’ях буває розлука, суперечка, здавалося б з дуже простого: воду п’ють з вищербленої чашки. Вода фотографує надбитість і в хаті біда. А ще не можна ставити воду на підлогу. По підлозі ми ходимо, а вода вважається святинею. Ноги йдуть на різний перехід: вода сфотографувала.
7 Учень.
-         А ще вода чує! Якщо начитати над водою молитви, то можна вилікувати нею людей. В давнину казали : «Дай спити однієї води – чоловік на лавицю ляже, тобто помре. Дай спити другої – з лавиці ся підійме»
Барвінок.
-         Скільки всього ми дізнались
І у всьому розібрались.
Що ж ти скажеш нам, Бруднуля,
Найвідоміший грязнуля?
Бруднуля.
-         Ну, все, годі вже!
Ви мене вже розсердили!
Отак добре, отак ні.
Досить вже мене навчили!
А уявіть, гроза іде…
І дощ із цукру із хмар паде.
А ще як піде з хмари град,
А замість граду – шоколад!
І навіщо пити воду?
Можна пити кока-колу.
Без води наш рідний край,
Буде, як солодкий рай!
Гучний голос.
-         Якщо хочеш, то давай
Попадемо у цей рай!
Пісня «При долині кущ калини»
Навкруги пустеля.
Зів’яла Ромашка.
-         Водички дай, води.
Урятуйте від біди.
Жити вже немає сил.
Навкруги усюди пил.
Бідні рибки повмирали.
Як вижить без води – не знали.
Ведмідь.
-         Ох, прийшла до нас біда.
Де поділася вода?
Одна пустеля навкруги.
Від нас лишаться лиш сліди.
Лисиця.
-         Не лишиться і слідів.
Ти багато захотів.
Занесе усе піском.
Життя лишиться лише сном.
Мишка.
-         Ну що, будемо прощатись
І не будем ображатись,
Як зробили щось не те.
Але як було нам добре,
Коли була в нас вода.
Та її уже нема.
Бруднуля.
-         Стійте! Що я наробив!
Що за світ я сотворив!
Рибко, рибко, оживи!
Ромашечко, голівку підійми!
Я зрозумів усе!
Хай хмара дощик принесе!
Барвінок.
-         Ти такий упертий був.
Та все-таки ти щось забув!
Забігає учень.
Учень.
-         Лист, лист для Бруднулі від Мойдодира.
Вчитель.
-         Послухаємо, що він пише.
-         Дорогий Бруднуля! Пишу тобі листа.
І прошу, мий частіше руки і обличчя.
Трися губкою і мочалкою.
Потерпи – це не біда.
І чорнило, і варення змиє мило і вода.
І мікроби розбіжаться,
бо чистюль вони бояться.
Як подружишся з водою,
Будуть всі дружить з тобою.
Бруднуля.
-         Докінчуйте тут самі, бо в мене є важливіші справи. Я йду митися!
Пісня «Сонечко»
Учень.
-         Вода – давняя богиня, зелен-роду берегиня.
І вродлива, й сановита, вся квітками оповита.
Розвіває квіти всюди, аби радість мали люди.
І дерева, трави, квіти, то її неначе діти.
І щоб ця краса не зникла, бо до неї уже звикли,
Обіцяєм не смітити, воду нашу захистити.
Пісня «Усмішка»
Вчитель.
-         Ось і кінчилась вистава.
Спасибі всім, хто працював.
Актором був, вірші читав,
Співав пісні і танцював.
Хто нам у всьому помагав
Та тим, хто в гості завітав.
На цьому прощавайте
І ще не раз у гості завітайте

Немає коментарів:

Дописати коментар