Мета. Узагальнити
уявлення учнів про дію додавання та її закони, 
повторити назви чисел при додаванні. Продовжити формувати уміння
розв’язувати задачі на додавання. Розвивати логічне мислення, уміння
узагальнювати, робити висновки. Виховувати інтерес до математики.
Обладнання. Картки,
пам’ятки, конверти із завданнями, малюнки.
                                      
        Хід
уроку
1.   
Організаційний
момент.
Привітання
гостей. Повторення правил для учнів.
2.   
Повідомлення теми
і мети уроку.
-        
Сьогодні ми
розпочинаємо вивчати новий розділ «Додавання і віднімання багатоцифрових
чисел». Тема нашого уроку: «Дія …». Ой, хтось витер дошку. Нічого, ми самі
розгадаємо її.  Але спочатку виконаємо
обчислення з підручника. (№308,304. Підручник М.Богдановича «Математика 4
клас»)
3.   
Подача нового
матеріалу.
-        
Що ви знаєте про
дію додавання? (Назви компонентів).
-        
А ще в дії
додавання є свої закони. Перший …ні,
не скажу. Спочатку пограємось. ( На партах у конвертах картки з цифрами 2, 7 ,9
і знаками +, =. Потрібно скласти вирази. В одних учнів вийде 2+7=9, в
інших 7+2=9)  - Як це так, вирази різні, а відповіді
однакові?
Висновок. Від перестановки доданків сума не змінюється.
                                   a+b=b+a
                   Це переставний закон
додавання
       
(Закон надрукований на великому аркуші паперу)
-        
Юля, у чому
справа?
-        
Ви зробили
несправедливо.
-        
Та у чому
справа?
-        
Ви учням дали
спочатку 3 і 6 завдань, а потім лише 5. А мені 3 завдання, а потім ще 6 і 5.
Чому мені більше?
Запис виразів на дошці. Робимо
висновок,що
                             (3+6)+5=3+(6+5)
-        
Юля нас
наштовхнула на сполучний закон
додавання.
  Якщо до суми
двох чисел потрібно додати третє число, то можна до першого числа додати суму
другого і третього.
                                       (a+b)+c=a+(b+c)
               (Він теж надрукований на аркуші
паперу)
  -На основі
цих двох законів можна зробити висновок… Хто перший знайде його на с.48?
    У сумі кількох доданків можна переставляти доданки і
брати їх     у  дужки будь-яким чином.
-        
А тепер
перевіримо, хто з вас хитріший, хто зуміє застосувати на практиці вивчені
закони додавання. №302 – усно. (На цьому етапі уроку дописати тему
уроку на дошці).
4.   
Фізкультхвилинка.
5.   
Розв’язування
задач на додавання.
-        
Задачі на картках. Завдання: довести, що це задачі на
додавання.
-        
№303. Знайти задачі на додавання.
-        
№307 – колективно. Використати інсценізацію для
визначення напрямку руху велосипедистів.
-        
№306 для учнів, які працюють самостійно.
6.   
Підсумок уроку.
Швидкісне розв’язання виразів на
застосування вивчених законів.
54+230+16                        35+170+30+225
7.   
Домашнє завдання
№308. Розв’язати вирази. Додаткові
завдання для сильніших учнів на картках.


 
Немає коментарів:
Дописати коментар